Signe, Oluf og afvigernes ø

Rabat på udvalgte foredrag og kurser for medlemmer af KU's alumnenetværk.

Ved fhv. statsminister Poul Nyrup Rasmussen, professor, ph.d. Poul Duedahl, AAU, og museumsinspektør, cand.mag. Maria Clement Hagstrup, Vesthimmerlands Museum.

Poul Nyrup Rasmussens far, Oluf, blev i 1920’erne anbragt på Livø Anstalten, og i 1993 tog Pouls datter Signe sit eget liv. Med afsæt i bogen Afvigernes ø og DR-dokumentarer om Oluf og Signe, sætter Poul Nyrup Rasmussen og historikerne Poul Duedahl og Maria Clement Hagstrup fokus på ensomhed, kærlighed, magt og afmagt.

Hvad kan historien om Livø lære os i dag? Og hvordan har Oluf og Signe formet Pouls politiske virke og sociale engagement?

Tid: Onsdag d. 6/11 kl. 18.15-20.00
Sted: Nordisk Film Biografer Imperial, Ved Vesterport 4, 1612 København V
Pris før rabat: 200 kr.

Læs mere og tilmeld dig her.

De 20% rabat for KU Alumner fratrækkes, når du i tilmeldingen tilføjer rabatkoden, du har modtaget i juniudgaven af alumnenyhedsbrevet.

OBS! Er du endnu ikke abonnent på alumnenyhedsbrevet? Læs hvordan du får fat på rabatkoden her.