Om anmelderen - Anne-Marie Skov – Københavns Universitet

Videresend til en ven Resize Print Bookmark and Share

Alumni > Bogsalonen > Anne-Marie Skov > Om anmelderen

Om anmelderen – cand.mag. i engelsk og dansk

Anne-Marie Skov blev i 1982 uddannet cand.mag. i dansk og engelsk ved Københavns Universitet. Igennem hele sit studie havde Anne-Marie sigtet mod et job som gymnasielærer, men da hun blev færdig i '82, var gymnasierne oversvømmede med nyuddannede magistre.

Skæbnen ville, at det i stedet blev kommunikationsbranchen og direktionsgangene, der blev hendes fremtidige karrierevej. Anne-Marie blev først ansat i naturgasselskabet HNG, uden anelse om hvad virksomhedskommunikation gik ud på. Det blev starten på nogle hårde, men lærerige år.

I 1986 blev Anne-Marie ansat som kommunikationsmedarbejder i Novo, som få år senere fusionerede med Nordisk. Her formåede Anne-Marie at kommunikere internt om fusionen uden at skabe splittelse. Forandringskommunikation er et begreb, der kendetegner hendes 18 år i Novo-gruppen, hvor hun rykkede med Novozymes, da denne blev udskilt fra Novo Nordisk i 2000. Tre år senere modtog Anne-Marie Dansk Kommunikationsforenings Kommunikationspris 2003.

Anne-Maries talent for kommunikation blev bemærket, og i 2004 blev hun headhuntet til Carlsberg for at rette op på deres, på det tidspunkt, dårlige image. Få år efter hendes ansættelse gik Carlsberg, med opkøbet af Scottish & Newcastle, fra at være en lokal forankret bryggerigruppe til at være en international spiller, og Anne-Marie stod for at kommunikere til 41.000 ansatte med vidt forskellige identiteter.

Siden 1. januar 2015 har Anne-Marie Skov stået i spidsen for Tuborg Fondet, som er en selvstændig del af Carlsbergfondet

Anne-Marie Skov har desuden siddet i Alumneforeningens bestyrelse. 

Interview omkring Anne-Marie Skovs ansættelse i Carlsberg

Klip med Anne-Marie Skov omkring organiseringen af kommunikationen i Carlsberg

Foredrag med Anne-Marie Skov omkring hendes arbejde med branding af Carlsberg